TEL: +48 222 668 485 E-MAIL: info@elerton.com

Aktualności

Wszystko na temat poprawy Bezpieczeństwa Twojego i Twoich bliskich

Nasze wakacyjne  wspomnienia z Włoch – czyli jak działa nasz system alarmowy w praktyce?

Nadszedł dzień upragnionego rodzinnego wyjazdu na wakacje, tym razem do Włoch… Wyjazd zaplanowany w szczegółach – podróż system alarmowy elerton sensorsamochodem z kilkudniowymi przystankami w hotelach, bądź apartamentach w różnych częściach Italii. Tym razem postanowiliśmy zabrać ze sobą tylko gotówkę – kurs euro był znakomity, więc dokumenty, pieniądze, laptop , walizki i w drogę. Piątym towarzyszem naszej wyprawy w tym roku był Elerton Sensor – którego zadaniem było zadbać o bezpieczeństwo naszych wartościowych rzeczy. Elerton Sensor system alarmowy oparty na technologicznie zaawansowanym sensorze w technologii HI-Tech produkcji amerykańskiej, jest reklamowany jako osobisty, mobilny system bezpieczeństwa. Postanowiliśmy sprawdzić jak to rozwiązanie sprawdza się w praktyce.

Pierwszy przystanek – wieczne miasto – Rzym. Nocleg w apartamencie niedaleko Bazyliki św. Piotra Znane nam już z poprzednich wizyt zabytki, siec małych uliczek , w których można się zagubić, wspaniała atmosfera i …mnóstwo kieszonkowców. Dlatego pierwsza myśl – lepiej prawie całą gotówkę zostawić w mieszkaniu – i tu pojawił się problem – brak sejfu.. Postanowiliśmy zaryzykować- szuflada w stoliku nocnym i Elerton Sensor, nastawiony na monitorowanie wszystkich możliwych parametrów: ruch, temperatura, wilgotność, otwarcie /zamkniecie drzwi, zużycie baterii. No i w miasto, wyposażenie w komórki z aplikacja Elerton. Rozkoszując się widokiem Coloseum, Kapitolu, zmierzamy na Piazza Navona, by napić się pysznego cappuccino, potem na pyszną prawdziwie włoską pizzę. Zajadając kolejny kawałek – dźwięk powiadomienia na telefon komórkowy. Spoglądamy – uff – to nie ruch czy otwarcie drzwi a przekroczenie ustawionego wcześniej przez nas poziomu temperatury – co w zamkniętym apartamencie i wyłączonym klimatyzatorze jest wysoce prawdopodobne A zatem Elerton Sensor działa!

włochy - system alarmowy w hoteluRuszamy na południe Włoch, podziwiając wspaniałe krajobrazy, gaje oliwne, plantacje winogron, docieramy do czterogwiazdkowego hotelu w urokliwej miejscowości na półwyspie Gargano. W pokoju hotelowym – bardzo prosty sejf ukryty w szafie, z którego korzystanie jest wliczone w cenę pokoju.

Kolejne dni to zwiedzanie okolic na przemian z kąpielą w ciepłym krystalicznym Morzu Adriatyckim. I znów test dla Elertona – umieściliśmy go w sejfie – i pierwszy sprawdzian – przed wyprawą do zachwalanego urokliwego miasteczka Monte San Michele, kąpiel w hotelowym basenie i nagle powiadomienie na smartphona – alert ruchu – zaniepokojeni wracamy do pokoju – a tu okazuje się , ze to pani sprzątająca nasz pokój.. Swoją drogą jakie to rozwiązanie byłoby wygodne dla dyrekcji hoteli – zwłaszcza w przypadku gości hotelowych, zgłaszających zaginięcie wartościowych rzeczy – Elerton Sensor monitoruje, chroni, zabezpiecza i stanowi niekwestionowane, bezdyskusyjne źródło wszelkich powiadomień, także tych związanych z pracą personelu hotelowego.

urlop nad morzem - włochy - morze adriatyckie

Morze Adriatyckie

Kolejny punkt wyprawy to piękna Umbria z siecią przepięknych, “atmosferycznych” miasteczek, pełnych wspaniałych zabytków, których pozazdrościć mogą większe miasta Italii. Przed dotarciem na nocleg do średniowiecznego, klimatycznego Citta di Castello, mamy w planie zwiedzanie Spoleto, Spello i oczywiście Asyżu…Pojawia się jednak refleksja – cały nasz „dobytek” wakacyjny, walizki, laptop no i gotówka (z która lepiej w większych ilościach nie poruszać się po ulicach) zamknięte w samochodzie, a jeśli…Ale jest przecież Elerton Sensor – poszukując parkingu za każdym razem szukamy dostępnej sieci wifi – szybka konfiguracji i już – można bezpiecznie zwiedzać! Elerton Sensor działa i mamy pewność, że jeśli ktoś będzie próbował dostać się do samochodu, otrzymamy natychmiast powiadomienie.

Wakacje we WłoszechOd kiedy przeczytaliśmy „Pod słońcem Toskanii” Frances Mayes i posmakowaliśmy prawdziwego Chianti, wiedzieliśmy, że musimy poczuć te smaki, zobaczyć te widoki. Montalcino i Montepulciano ze wspaniałymi winami, Pienza z pysznym pecorino i docieramy do nieco sanatoryjnego, ale urokliwego Chiancano Terme. Czterogwiazdkowy hotel w stylu empire , sejf w pokoju, ale zamontowany w ścianie za piękną szybką i dodatkowo płatny. Z ciekawości dowiadujemy się od pracowników recepcji, że zaskakująco mała ilość polskich turystów decyduje się na wynajem sejfu. Prawdopodobnie kierują się względami finansowymi, jako że w większości hoteli we wszystkich krajach wypoczynkowych sejfy w pokojach są dodatkowo płatne. Zazwyczaj jest to wydatek około 1-2 euro dziennie. Postanawiamy zaryzykować i trzymać gotówkę w szufladzie toaletki zamykanej na klucz oczywiście razem z Elerton Sensor. Zadziwiające – ile takie małe urządzenie potrafi. Znów jedyne powiadomienia o ruchu to te, kiedy pokojówka sprząta nasz pokój.Urlop we Włoszech

Pozostaje tylko jedno zatopić się w podziwianiu sielskich, malowniczych  wzgórz, porośniętych dojrzewającymi w słońcu zbożami, winoroślą, słonecznikiem, poczuć zapach gajów oliwnych, pinii i ziół. Zobaczyć ten niezwykły kolor ziemi spalonej słońcem, mijając stare stylowe wille, do których wiodą wąskie drogi obrośnięte szpalerami cyprysów. Bo to, co przyziemne, ale ważne – nasze wartości sa chronione przez Elerton Sensor. I jedno jest pewne – wrócimy do Italii wkrótce i już zawsze z Elerton Sensor, by móc bezpiecznie i w pełni rozkoszować się pięknem tego kraju.